IUBITI ANIMALELE

Iubeste animalele..Dumnezeu le-a dat gandire rudimenatara si bucurie netulburata.Nu le deranja bucuria,nu le hartui,nu le priva de fericirea lor,nu lucra impotriva intentiei lui Dumnezeu.Omule,nu te mandri cu superioritatea fata de animale...ele nu au pacat,dar tu ,cu maretia ta,pangaresti pamantul prin existenta ta si iti lasi urmele prostiei dupa tine-aceasta e adevarata pentru aproape fiecare dintre noi!

citat din Dostoievski

marți, 12 iulie 2011

Dialog cu un... căţel

Când vorbesc cu al meu căţel,
Chiar dacă-i "mut" el mă-nţelege,
De-l cert şi-i spun că e mişel,
Pentru el vorba mea e... lege.
Oricât aş vrea să-l ocolesc,
Apare-n jur ca o iscoadă,
De-l mângâi sau de-l dojenesc
El scheaună şi dă din... coadă.
E un semnal că-i prieten drag,
De şi l-am botezat: "dulăul",
De-i cald, de-i frig mă-aşteaptă-n prag
Iar "prieteni-mi" doresc doar... "hăul".
De mult, cu coaja mea de pâine
Am mai hrănit şi-un om sărman,
Căţelul a crescu şi-i... câine
Iar prietenul îmi e... duşman.
Stau şi mă-ntreb cum este bine?
S-ajuţi plebeul că-i sărman,
Sau să ai prieten doar un câine
Ce-ţi este prieten, nu duşman?
poezie de Corneliu Zegrean-Nireşeanu